Tuesday, October 19, 2010

bila hari itu,...

bila hari itu..
ada sesuatu mencuri pemandangan ku,..
mencerobohi ketenteraman ku..
melepasi sempadan si perhiasan di mataku,.
membenarkan diriku tersenyum kerna itu..
heh,. bila hari itu..

bila hari itu..
aku bagai mahu tahu,.
apa itu erti kamu dihati aku,.
kenapa sering berkeliaran di kelopak mataku,.
bagaimana kau masuk ke kamarku bilamana aku tidak mengizinkan itu,.
dan siapa kau untuk aku,.
erm,. bila hari itu,.


bila hari itu,.
deras degupan melalaikan langkahku,.
dan aku kaku,.
bila wajah itu,. terpegun di depan ku...
dan hati ku melonjak ingin bersuara,..
apa kau dan apa itu,.
err,. bila hari itu,.

bila hari itu,.
saat kau aku tahu,.
bila kau aku ketemu,.
ketika kau intipanku,.
aku terlena,.
dunia bgai terhenti seketika,.
bila salam,. dibalas senyuman,.
bila senyum dibalas tawa,. bila tawa dibalas geram rasa,.
aku ingin lagi yang itu,.
bagi aku lebih yang itu,.
yang memilik alam,.
hentikan lebih lama aku disini,.
agar tawa itu seikhlas sendiri,.
agar dinihari aku tabah menempuhi,.
kau hebat yang memiliki segala-gala,.
kau hebat,.
kau sgt hebat,.
menyedarkan hambamu ini,.
dengan kekurangan sendiri,.
kau biarkan diri ini,.
hanyut seketika dibuai mimpi yang aku bina,.
walaupun aku tahu,. mimpi aku itu,.
bukan untuk aku,.
hem,. bila hari itu,.

bila hari itu,.
berlalu.
aku x mahu tahu untuk apa hari ini pada aku,.
hari- yang berlalu,. sgt sakit untuk aku,.
dan masih belum pulih untuk mengenal walau kebhagiaan yang baru,.
masih,.
kini aku sendiri,.
aku selimutkan sekali lagi,.
segala pedih dihati,.
aku pernah sakit,.
tapi ksakitan kali ni,..
lebih pedih dari tadi,.
semakin hari semakin kuat aku rasai,.
heh,. aku kata pada diriku,.
xmngapalah asal kau dapat lihat senyumannya,.
kerna dgan senyuman itu mmpu mngnubati hati,.
tp sejauh mana benarnye itu,.
ye,. mmg aku suka bila pandangannya,. tepat ke mataku,.
mmg aku suka bila suaranya,. jelas mmbisik ditelingaku,.
mmg aku suka,. bila sentuhanya mmbelai rasa,.
bila berlari ke arah ku,. adakah aku yg kau tuju?,.
apabila kau rapat denganku,.apa aku layak tuk memelukmu,.
hahahahaahahahahahaha,.
sekali lagi aku selimutkan kesengsaraanku,.degan tawa itu,.
henm,.. bila hari itu,.

dan bila hari itu...
nanti,.
saat aku tahu aku perlu pergi darimu...
aku pinta kau..
izinkan aku menyimpan kenangan aku dengan kamu,.
benarkan aku menatap setiap gmbarmu..
biarkan aku berada didalam mimpiku,.
aku bahagia begitu,.

kerna aku tahu,. akan tiba waktu itu...
dan bila tiba saat itu...
eku perlu behenti segera...
untuk aku jaga hati ni,.
dan biar aku pergi dulu..
mmg... kau adalah anugerah yang paling bernilai pernah aku cuba kecapi.
tp aku sedar akan siapa diri,.
heh,.

dan bila hari itu,.
tiba,.
jangan kau tatap wajahku,.
kerana wajahku,.
berlinangan sesuatu,.
maafkan aku,.
bila itu harinya....

No comments:

Post a Comment