Tuesday, January 26, 2010

kehilangan

salam...
ermmmm... kehilangan...
mmg memeritkan... tp kadang2 itu adalah untuk kebaikan..
hemmm
lumrah kehidupan..
tp aku... aku x tau ape yg aku
hilang..

antara aku kehilangan... atau aku yg hilangkan...
aku mencari... dan terus mencari... ermmm entahlah... sedar x sedar...
aku leka dibuai mimpi... sampai aku lupa ape yg aku cari..

kadang2... aku rasa... lebih baik aku lupa dan terus lupa...
biar hidup ni xterasa sangat pahitnye...
tapi itu bukan tujuan hidup manusia.....
dibumi tuhan ini sebagai khalifah yg agung..
tapi aku takut...
aku takut unuk menghadapi stiap kebenaran demi kebenaran...
semuanya aku tiraikan dengan kegembiraan...
aku selimutkan dengan tawa riang...
aku lemaskan hasrat yg mndalam..

maafkan aku wahai diriku...
aku tahu begitu banyak salahku...
tapi... itu semua sngaja aku laksanakan..
sengaja aku pendamkan....
selagi ada lagi aku disini...

selagi itu aku ttp akn berdiri...
walau pendirianku tdak seteguh lalang tua...

wahai alam...
jika aku seorang yg tabah..
kau berikan aku peluang..
untuk aku tebus segala sesalan...
untuk aku kembalikan keriangan.
untuk aku semadikan...
segala kesedihan...

walau aku tau...
ianya suatu khayalan..
suatu kemustahilan...

No comments:

Post a Comment